A Orientación Laboral fundaméntase en 3 modelos de intervención:
- DIDÁCTICO: É unha acción que se desenvolve en momentos puntuais de transición, onde se lle outorga unha gran importancia ao aspecto vocacional.
ORIENTADOR/A = CONSELLEIR@
- DE ASESORAMENTO: O seu enfoque varía cara ao acompañamento ao longo do tempo, consensuando e planificando actuacións para a inserción a curto, medio e longo prazo.
ORIENTADOR/A = ASESOR/A
- CENTRADO NOS RECURSOS: Baseado no PNL (Programación Neurolingüística) neste modelo fálase dun proceso facilitador dos recursos das persoas usuarias centrándose na proacción, aumento da motivación e mantemento das actividades de inserción.
ORIENTADOR/A = FACILITADOR/A
A conxunción dos tres modelos da lugar a unha intervención completa onde se ten en conta:
- a situación das persoas e colectivos a atender,
- o tipo de actuación a poñer en marcha,
- e a implementación das accións.
En España os profesionais da Orientación proceden de diversos contextos formativos e o seu desempeño é autónomo baseado nas súas propias habilidades e coñecementos. Co Plan Nacional de Acción para o Emprego consolídase a atención individualizada como a máis axeitada.
En Europa a tendencia é a integrar a Orientación no proceso educativo e continuar ao longo da vida do suxeito.
Os principios nos que se fundamenta son:
- Individualización: Adaptada a cada persoa.
- Flexibilidade: Permite axustes fronte aos cambios.
- Desenvolvemento/ busca da autonomía: Debe potenciar a autonomía da persoa.
ACCIÓNS A REALIZAR
- Atención individualizada: A intervención desenvolverase como un proceso individualizado onde se acordan os pasos a seguir para conseguir un óptimo desenvolvemento do itinerario.
Preténdese facilitar o desenvolvemento dos recursos e competencias do usuario/a que lle permitan identificar opcións, tomar decisións e avaliar os seus resultados de forma autónoma.
O orientador/a tratará de indagar nas seguintes áreas:
- Planificación.
- Motivación.
- Información.
- Habilidades.
- Accións grupais: Trabállanse aspectos concretos dentro do proceso de intervención.
Tipos:
A) Talleres de Recursos Persoais: A súa finalidade é desenvolver habilidades para mellorar a empregabilidade:
- habilidades sociais e comunicación,
- competencias para a busca de emprego,
- toma de decisións e resolución de problemas,
- control de ansiedade,
- motivación.
B) Talleres de Busca de Emprego: Pretenden dar a coñecer e adestrar en técnicas de busca de emprego:
- busca de emprego a través de Internet,
- entrevista de selección,...
COLECTIVOS VULNERABLES
Se denominan aquelas persoas que se atopan nunha posición de desvantaxe con respecto a outros demandantes de emprego.
Pretende combater a discriminación que sofren e coñecer os factores determinantes destas situacións de desigualdade.
Existen 2 tipos de factores:
- Obstáculos existentes na sociedade (estereotipos, prexuízos,...).
- Dificultades propias das persoas (falta de formación, falta de experiencia, baixa autoestima,...).
R. Castel fala de 3 zonas segundo sexa a situación con relación ao risco de exclusión social:
Favorecer o acceso ao emprego das persoas máis vulnerables é un camiño necesario para que poidan alcanzar a plena integración na nosa sociedade.
PERSOAS CON DISCAPACIDADE
Posibilitar a incorporación ao mercado laboral das persoas con algún tipo de discapacidade e que trate de corrixir as problemáticas que actúan como barreiras á inserción laboral.
Problemáticas engadidas:
- Entorno familiar.
- Entorno social.
- Entorno formativo.
- Entorno empresarial.
PERFIL DO ORIENTADOR/A
A conxunción dos tres modelos da lugar a unha intervención completa onde se ten en conta:
En Europa a tendencia é a integrar a Orientación no proceso educativo e continuar ao longo da vida do suxeito.
Os principios nos que se fundamenta son:
- Individualización: Adaptada a cada persoa.
- Flexibilidade: Permite axustes fronte aos cambios.
- Desenvolvemento/ busca da autonomía: Debe potenciar a autonomía da persoa.
ACCIÓNS A REALIZAR
- Atención individualizada: A intervención desenvolverase como un proceso individualizado onde se acordan os pasos a seguir para conseguir un óptimo desenvolvemento do itinerario.
Preténdese facilitar o desenvolvemento dos recursos e competencias do usuario/a que lle permitan identificar opcións, tomar decisións e avaliar os seus resultados de forma autónoma.
O orientador/a tratará de indagar nas seguintes áreas:
- Planificación.
- Motivación.
- Información.
- Habilidades.
- Accións grupais: Trabállanse aspectos concretos dentro do proceso de intervención.
Tipos:
A) Talleres de Recursos Persoais: A súa finalidade é desenvolver habilidades para mellorar a empregabilidade:
- habilidades sociais e comunicación,
- competencias para a busca de emprego,
- toma de decisións e resolución de problemas,
- control de ansiedade,
- motivación.
B) Talleres de Busca de Emprego: Pretenden dar a coñecer e adestrar en técnicas de busca de emprego:
- busca de emprego a través de Internet,
- entrevista de selección,...
COLECTIVOS VULNERABLES
Se denominan aquelas persoas que se atopan nunha posición de desvantaxe con respecto a outros demandantes de emprego.
Pretende combater a discriminación que sofren e coñecer os factores determinantes destas situacións de desigualdade.
Existen 2 tipos de factores:
- Obstáculos existentes na sociedade (estereotipos, prexuízos,...).
- Dificultades propias das persoas (falta de formación, falta de experiencia, baixa autoestima,...).
Favorecer o acceso ao emprego das persoas máis vulnerables é un camiño necesario para que poidan alcanzar a plena integración na nosa sociedade.
PERSOAS CON DISCAPACIDADE
Posibilitar a incorporación ao mercado laboral das persoas con algún tipo de discapacidade e que trate de corrixir as problemáticas que actúan como barreiras á inserción laboral.
Problemáticas engadidas:
- Entorno familiar.
- Entorno social.
- Entorno formativo.
- Entorno empresarial.
PERFIL DO ORIENTADOR/A
ITINERARIOS DE INSERCIÓN
Conxunto de accións que se organizan nun proceso personalizado que ten como obxectivos:
- Inserción sociolaboral.
- Desenvolvemento profesional.
a través da información e o asesoramento individual.
FASES
1) Diagnóstico personalizado.
2) Intervención orientadora.
3) Supervisión ou avaliación continua.
Ten carácter pedagóxico dado que o usuario:
a) adquire coñecementos e habilidades.
b) descobre posibilidades e capacidades.
c) fortalécese para afrontar a súa situación.
ANÁLISE DE PERFÍS PROFESIONAIS E PROSPECCIÓN DE EMPREGO
O/a orientador/a laboral precisa coñecer os postos de traballo existentes, os potenciais xeradores de ocupación e as características principais de cada unha das ocupacións; para así poder facilitar ao usuario a información das ocupacións que considerou como posible obxectivo.
A través desta información o usuario faise unha idea sobre cales son as esixencias das empresas en relación a un posto de traballo, en qué nivel se axusta ao mesmo e en qué medida se adecúa ás súas necesidades.
É interesante propor ao usuario que busque información sobre as ocupacións obxecto de estudo en diferentes fontes:
- ofertas laborais,
- certificados de profesionalidade,
- fichas profesionais,
- buscar contactos,
- visita a colexios profesionais,
- prácticas en empresas.
Esta información reflectirase nun informe onde constará:
- Descrición da ocupación.
- Funcións e tarefas.
- Espazos onde se realiza.
- Formación e certificados.
- Tecnoloxías ou ferramentas utilizadas.
- Outras ocupacións relacionadas.
- Condicións laborais.
PROSPECCIÓN EMPRESARIAL
Acción de informar, asesorar e detectar as necesidades das empresas. A prospección empresarial para a inserción implica que enlace previamente co coñecemento da poboación demandante de emprego con outras accións de intermediación:
- deseño de itinerarios individualizados,
- conciliación da vida laboral e familiar,
- accesibilidade,...
Consiste na promoción de accións de difusión e sensibilización na contorna social e laboral para fomentar:
1- as oportunidades de emprego das persoas con dificultades de inserción,
2- e o coñecemento por parte do empresariado dos recursos humanos dispoñibles.
Fases
- Preparatoria.
- De planificación.
- De traballo de campo.
- De avaliación e seguimento.
Maletín do prospector/a
- Ficha de empresa.
- Carta de presentación.
- Dípticos/ pósters informativos.
TÉCNICAS E FERRAMENTAS PARA O ACCESO AO EMPREGO E AO AUTOEMPREGO
CV -
Documento de presentación de habilidades formación e vida laboral co fin de optar a un posto de traballo.ENTREVISTAS -
É o momento do contacto persoal, onde dunha forma individual e directa, o entrevistado ten a ocasión de convencer ao entrevistador de que el é a persoa idónea para o posto. Unha entrevista de traballo é unha actividade chave no proceso de selección de persoal.
PROBAS DE SELECCIÓN -
Consisten nunha serie de probas (dinámicas, test,...) que tratan de avaliar as capacidades, habilidades e rasgos psicolóxicos que non se poden determinar na entrevista.
REDE DE CONTACTOS -
As relacións sociais son esenciais para a nosa vida cotiá. Son unha fonte de información, coñecemento, acceso a outras persoas e tamén a potenciais negocios.
ELABORACIÓN DO PLAN DE EMPRESA
Aínda que os/as orientadores/as non temos unha formación empresarial podemos dar certo asesoramento na posta en marcha dunha negocio antes de derivalo a profesionais máis cualificados.
O plan de empresa é un documento que identifica, describe e analiza unha oportunidade de negocio, examina a viabilidade técnica, económica e financeira do mesmo e desenvolve todos os procedementos e estratexias necesarias para converter a oportunidade nun proxecto empresarial concreto.
A) ESTUDO DE MERCADO:
Trata de analizar todas as variables que influen no desenvolvemento da actividade empresarial.
B) ANÁLISE DAFO:
É unha metodoloxía de estudo da situación dunha empresa ou un proxecto, analizando as súas características internas (Debilidades e Fortalezas) e a súa situación externa (Ameazas e Oportunidades) nunha matriz cuadrada.
C) VARIABLES DA MERCADOTECNIA:
Son coñecidas como as 4 P:
1) Produto.
2) Prezo.
3) Praza.
4) Promoción.
D) SEGMENTACIÓN DO MERCADO E A ESTRATEXIA:
É unha estratexia básica para identificar segmentos e elexir un mercado meta.
E) PREVISIÓN DE VENDAS:
É unha ferramenta de auto-avaliación dun negocio que ten como obxectivo predecir con exactitude os niveis da demanda e as vendas durante un período determinado.
F) ANÁLISE FINANCEIRA E ECONÓMICA:
O/a orientador/a laboral é quen pode ofrecer ás persoas en situación de desemprego ferramentas útiles para a súa busca de emprego, nun entorno cada día máis cambiante, no que é necesario facer cada vez, máis rápidos axustes.
PARA SABER MÁIS
entrevista
Ningún comentario:
Publicar un comentario